Trening Tabata

  • Trening Tabata

Trening tabata – rewolucyjna odmiana interwałów

Dobija Cię monotonia długiego biegu lub jazdy na rowerze? Nawet klasyczny trening interwałowy jest dla Ciebie zbyt długi i nudny? Z pomocą przyjdzie trening tabata! Maksymalnie czterominutowy wysiłek zafunduje Ci katorżniczą pracę, ale również proporcjonalnie szybkie efekty. Jednak trening tabata nie jest przeznaczony dla wszystkich. Początkujący powinni uważać i wdrożenie go zlecić specjaliście. Mi możesz zaufać. Rozwieję wszystkie Twoje treningowe wątpliwości i przeprowadzę najlepszy trening tabata w Krakowie!

Co to jest trening tabata?

Trening ten został stworzony przez japońskiego naukowca w ostatnich latach XX wieku. Dr Izumi Tabata zauważył, że odpowiednio przeprowadzony trening interwałowy może przynieść zdecydowanie lepsze efekty niż długotrwały, aerobowy – taki jak jazda na rowerze lub bieganie. Dociekliwi zapytają: “właściwie co to jest trening tabata i czym różni się od zwykłego interwału?” Śpieszę z odpowiedzią!

Trening tabata ma swoje ściśle określone zasady, choć pozostawia pewne pole do modyfikacji. Polega na wykonywaniu wybranej aktywności fizycznej w cyklu: dwadzieścia sekund pracy o maksymalnej intensywności i dziesięć sekund odpoczynku, który powtarza się ośmiokrotnie. Łatwo policzyć, że część główna treningu trwa zawsze cztery minuty. Nawet dokładając do niej staranną rozgrzewkę przed i rozciąganie po, całość nie zajmie dłużej niż czterdzieści minut.

Efekty treningu tabata

Interwał wymyślony przez japońskiego naukowca niesie za sobą wiele cennych korzyści. Pozwala w maksymalnie krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów i zafundować sobie prawdziwy wycisk. Nie są to jednak wszystkie efekty treningu tabata. Połączenie skrajnie męczącego wysiłku beztlenowego i tlenowego powoduje ogromny wzrost szybkości przemian metabolicznych. Wydolność i wytrzymałość wyraźnie się poprawiają, co powoduje, że organizm staje się coraz silniejszy.

Nie bez znaczenia jest również fakt, że trening tabata zajmuje zaledwie cztery minuty! Należy poprzedzić go starannie przeprowadzoną rozgrzewką, aby uniknąć kontuzji i niewydolności niektórych narządów. Nawet dodając do niego jeszcze rozciąganie po treningu, nie zajmie on dłużej niż czterdzieści minut. Efekty treningu tabata pojawiają się bardzo szybko. Już po kilku tygodniach treningów, wzbogaconych o tabatę będzie można zauważyć wyraźne zmiany w sylwetce i wydolności organizmu.

Trening tabata – ćwiczenia

Dobór ćwiczeń do treningu uwzględnia wiele różnych form aktywności. Muszą być one jednak wymagające i angażować wszystkie partie mięśniowe. Ten specyficzny interwał łączy w sobie wysiłek anaerobowy (beztlenowy) oraz aerobowy (tlenowy) i nie wymaga korzystania z dodatkowego sprzętu. Ćwiczenia treningu tabata to wszystkie aktywności, które wykonujemy, korzystając jedynie z ciężaru własnego ciała.

W przypadku wybrania ćwiczeń, które nie wymagają aktywowania mięśni całego ciała, można zdecydować się na osiem różnych, wykonywanych kolejno lub cztery powtarzane w dwóch rundach. Bez względu na to, na jaką liczbę aktywności się zdecydujesz, ćwiczenia treningu tabata finalnie mają zaangażować cały organizm i doprowadzić go do skrajnego zmęczenia.

Czy tabata to trening dla początkujących?

Trening tabata powoduje maksymalne wyczerpanie organizmu. Początkujący powinni wykonywać go pod okiem kompetentnego trenera, aby uchronić się od kontuzji i innych niepożądanych efektów. Należy do perfekcji dopracować technikę poszczególnych ćwiczeń i wykonywać je na sto procent, co nie zawsze jest łatwe bez zewnętrznej motywacji.

Nie można także zapomnieć o regeneracji, która jest wyjątkowo istotna, gdy chcemy cieszyć się estetyczną sylwetką, a przede wszystkim dobrym zdrowiem. Prawdziwy specjalista zorganizuje Twój plan tak, aby w żadnym wypadku nie narazić Cię na kontuzję! Chętnie Ci w tym pomogę. Pod moim okiem wykonasz maksymalnie bezpieczny i najbardziej efektywny trening tabata w Krakowie.

Opinie o treningu tabata

Przeglądając w internecie opinie o treningu tabata ciężko znaleźć negatywne głosy na jego temat. Większość osób, która korzystała z jego dobroczynnych właściwości prześciga się w wychwalaniu wszystkich zalet. Typowana na największą zaletę jest przede wszystkim oszczędność czasu. Nie bez znaczenia pozostaje również fakt, że można go wykonać niemal w każdym miejscu i nie wymaga specjalistycznego sprzętu. Zarówno sportowcy, jak i amatorzy chwalą tę aktywność za szybkie i wyraźne efekty.

Opinie o treningu tabata przekonują, że warto po niego sięgnąć. Dodatkowo jej autor potwierdził jego skuteczność wiarygodnymi badaniami naukowymi. Coraz więcej klubów fitness oferuje także zajęcia grupowe z tego rodzaju aktywności. Z każdej strony bombardują nas bodźce, przekonujące do tego, aby zdecydować się na tabatę, co jednak nie może uśpić naszej czujności. Należy pamiętać, że trening ten może narazić początkujących na kontuzję, dlatego powinien być realizowany pod okiem specjalisty!

Skontaktuj się ze mną i umów na bezpłatny trening
516 027 394