Trening Obwodowy

  • Trening Obwodowy

Trening obwodowy – lekarstwo dla niecierpliwych

Brak Ci czasu na godzinne treningi? Po tygodniu tracisz motywację do dalszych ćwiczeń, a duża częstotliwość treningu strasznie Cię męczy? Trening obwodowy na siłowni to doskonała metoda dla Ciebie.

Co to jest trening obwodowy?

Trening obwodowy to bardzo prosty zestaw ćwiczeń, które pozwolą Ci rozwinąć wytrzymałość mięśniową i kondycję, pobudzając całe Twoje ciało w trakcie aktywności fizycznej. Trening ten umożliwia również pozbycie się tkanki tłuszczowej.

Trening obwodowy mogą wykonywać osoby o różnym poziomie zaawansowania, w różnym wieku, zarówno kobiety jak i mężczyźni, a pozytywne rezultaty pojawiają się w krótkim czasie.

Trening obwodowy – plan

Aby uzyskać zadowalające efekty wystarczy ćwiczyć od 20 do 25 min., 2-3 razy w tygodniu. Okres trwania całego treningu to zazwyczaj 8-10 tygodni. Ćwiczenia powinno się wykonywać jedno po drugim, w specjalnie przygotowanych stacjach. Przerwy między ćwiczeniami powinny trwać od 15 do 20 sekund, czyli tyle czasu ile potrzebujesz na przejście do kolejnej stacji.

Na początek zaleca się 2 do 3 obwodów treningowych, potem stopniowo warto zwiększyć ich ilość. Do ich wykonywania można wykorzystywać specjalistyczny sprzęt lub własną wagę ciała. Aby rozpocząć należy wybrać sobie od 9 do 12 ćwiczeń i wykonywać je po kolei. Najcięższe ruchy powinny być podejmowane na początku. Ćwiczenia powinny być wielostawowe i globalnie oddziaływać na ciało.

Ogromną zaletą treningu obwodowego jest różnorodność ćwiczeń, które możesz zmieniać, aby aktywność sprawiała Ci większą satysfakcję. Ponadto narzędzie doskonale dostosowuje się do indywidualnych możliwości. W układaniu planu treningu obwodowego niezawodny okaże się profesjonalny trener personalny, który dobierze ćwiczenia do Twojej sylwetki i kondycji. Dlatego też zapraszamy na trening obwodowy w Krakowie!

Trening obwodowy na siłowni

Większość z nas żyje w biegu i ma niewiele czasu na to, by zadbać o swoją kondycję. Powierzenie swojego programu treningowego profesjonalistom to jak najbardziej rozsądny wybór. Ułożenie treningu obwodowego wymaga wiedzy w zakresie anatomii ludzkiego ciała i odpowiedniej znajomości wielu ćwiczeń, dlatego zdecydowanie łatwiej jest odebrać gotowy, spersonalizowany plan od trenera w siłowni.

Tworząc program samemu jesteśmy też narażeni na kontuzje związane z błędami popełnianymi w trakcie obwodu. Jednak w trakcie treningu obwodowego na siłowni zawsze znajdziesz kompetentnego doradcę, który udzieli Ci wskazówek i ułatwi drogę do celu. Dodatkowo trening obwodowy na siłowni to dostęp do szerokiego wachlarzu atrakcyjnych ćwiczeń, które zwiększą Twoją motywację. Trening obwodowy w Krakowie to gwarancja najwyższej jakości sprzętu i specjalistycznego doradztwa.

Trening obwodowy na masę

Wielu mężczyzn marzy o silnej, wyrzeźbionej sylwetce, jednak brak im motywacji do długich i wyczerpujących ćwiczeń. W trakcie treningu obwodowego na masę mięśniową w ciągu ok. 20 minut zaangażujesz wszystkie najważniejsze mięśnie. Dzięki tak zaprojektowanemu treningowi twoje serce przyspieszy, a Ty zaczniesz spalać tłuszcz i budować nowe mięśnie. Spowoduje on spalanie kalorii w bardzo krótkim czasie, dlatego ogromnie ważne jest zwiększenie ich dziennej dawki na czas treningu.

Dlaczego to takie efektywne? Ćwiczenia złożone najkorzystniej wpływają na budowę masy mięśniowej. Kiedy w tym samym czasie pracuje wiele grup mięśni to trening i jego efekty znacznie się przyspieszają. Najefektywniejsze będą aktywności takie jak: przysiady, pchnięcia, pochylanie czy wyciskanie. Odpowiednie ich połączenie zapewni zadowalające rezultaty.

Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z siłownią i nie czujesz się na siłach, by robić wiele obwodów w ciągu jednego dnia, bez obaw możesz rozpocząć trening od niewielkiej ilości. Następnie stopniowo ją zwiększaj, kiedy poczujesz się na siłach. Jeśli korzystasz z pomocy trenera personalnego, z pewnością ułatwi Ci on dostosowanie zadań do Twoich możliwości.

Trening obwodowy – odchudzanie

Trening obwodowy to również idealna propozycja dla pań, które pragną schudnąć w szybkim czasie. Zależy Ci na spaleniu tkanki tłuszczowej, ale boisz się, że wraz z tym procesem Twoje mięśnie zaczną przybierać bardziej męskie kształty? Bez obaw, kobiety wytwarzają o wiele mniejszą ilość testosteronu niż mężczyźni, dlatego masz bardzo niewielkie szanse na to, by Twoje mięśnie stały się ogromne. Za to możesz spodziewać się wielu pozytywnych efektów, takich jak ujędrnienie, poprawa kształtów czy pozbycie się cellulitu.

Pamiętaj, że trening obwodowy na odchudzanie będzie skuteczny tylko wtedy, gdy będzie szedł w parze z właściwym odżywianiem. Nie zaszkodzi skonsultować się z dietetykiem, jeśli planujesz dużą utratę wagi. W trakcie ćwiczeń kluczowe jest utrzymanie odpowiednio wysokiego tętna, a przerwy na wypoczynek nie mogą być za długie. Wybierz około 8 do 10 ćwiczeń, tak by działały na różne grupy mięśni. Po pewnym czasie zwiększ ilość obwodów lub ilość powtórzeń w seriach. Najlepiej jeśli trening będzie progresywny i będziesz wprowadzać do niego nowe aktywności. Nie zwlekaj i już teraz zapisz się na trening obwodowy w Krakowie!

Skontaktuj się ze mną i umów na bezpłatny trening
516 027 394