Trening interwałowy

  • Trening interwałowy

Trening interwałowy – maksimum efektów w krótkim czasie

Trening interwałowy został stworzony dla osób, które chcą poprawić swoją wydolność i mieć możliwość spalenia ogromnej ilości tłuszczu w bardzo krótkim czasie! Jeśli cierpisz na chroniczny brak wolnych chwil, a idąc na siłownię chciałbyś spędzić na niej jak najmniej czasu i zachować maksimum efektów, to zgłoś się do mnie. Z chęcią przeprowadzę Cię po ścieżce, na końcu której jest Twoja wymarzona sylwetka. Jestem kompetentną osobą, która wyjaśni Ci, na czym polega HIIT i opowie o licznych korzyściach tego typu aktywności. Serdecznie zapraszam na najefektywniejszy trening interwałowy w Krakowie!

Co to jest trening interwałowy?

Internet bombarduje nas ogromną ilością informacji o wymyślnych metodach treningowych, dietach-cud i niekompetentnych trenerach. Osoba, która dopiero zaczyna przygodę z aktywnym trybem życia, może czuć przesyt bodźców i mieć problem z odseparowaniem bzdur od cennych informacji. Co to jest trening interwałowy i na czym polega?

Najprościej mówiąc, trening ten polega na wykonywaniu wybranej aktywności sportowej na zmianę raz wolniej, a raz szybciej. Przeplatanie wysokointensywnego wysiłku z tym mniej wymagającym i idące za tym zmiany tętna przyspieszają przemiany metaboliczne. Pozytywnie wpływają one na nasz organizm i sprawiają, że wszystkie godziny spędzone na siłowni przynoszą wyjątkowo wyraźne efekty.

Efekty treningu interwałowego

Wszystkie pozytywne efekty treningu interwałowego niosą za sobą zbawienne korzyści dla osób ćwiczących. Aktywność ta bardzo szybko poprawia wydolność i kondycję. Po kilku tygodniach stosowania go, nawet dłuższa przebieżka nie będzie sprawiać żadnego kłopotu! Wprowadzając do swojego planu treningowego elementy HIIT, czyli bardzo intensywnego treningu interwałowego (ang. High Intensity Interval Training), spalisz ogromną ilość tkanki tłuszczowej bez jednoczesnej redukcji mięśni! Maksymalnie rozkręcony metabolizm po takim wysiłku spowoduje, że spalanie tłuszczu odbywać się będzie samoczynnie nawet przez 24 godziny po jego zakończeniu.

Efekty treningu interwałowego mogą również przenieść się na budowę muskulatury. W zależności od stopnia zaawansowania, możemy wzbogacić go o elementy treningu siłowego. Wyzwoli to z naszej aktywności dodatkowe korzyści, a wszyscy, którzy spędzają na siłowni długie godziny, pozazdroszczą nam szybkich i widocznych efektów.

Czy bieganie to trening interwałowy?

Jak najbardziej! Bieganie to trening interwałowy, który jest wyjątkowo efektywny. Nawet jedna z najprostszych aktywności fizycznych, jaką jest bieganie, może przynieść duże korzyści! Trening HIIT dotyczy wszystkich czynności, które pobudzają serce do wzmożonej pracy. Do tych najpopularniejszych, jak bieganie, jazda na rowerze, pływanie czy marszobiegi, można dodać wykonywanie pompek, przysiadów czy skoków na skakance. Pozwoli to na zbudowanie efektownych mięśni i redukowanie tkanki tłuszczowej jednocześnie.

Trening interwałowy na rowerze oraz w trakcie biegania można wykonywać bez względu na warunki pogodowe. Korzystając z rowerów i bieżni stacjonarnych, ergometrów, zajęć spinningu i innych halowych aktywności, można zadbać o wysoką formę przez okrągły rok.

Plan treningu interwałowego

Wdrożenie odpowiedniego planu treningu interwałowego jest wyjątkowo istotne, dlatego zapraszam wszystkich na pilotażowy, wprowadzający trening interwałowy w Krakowie pod moją opieką. Początkujący powinni podchodzić do tego ekstremalnie wyczerpującego sposobu spalania tkanki tłuszczowej z należytą ostrożnością. Jeśli masz jeszcze kiepską kondycję, a Twój dotychczasowy związek ze sportem był marginalny, to zacznij od ćwiczeń kardio.

Zaordynowanie sobie zbyt wymagających ćwiczeń na samym początku drogi po wymarzoną sylwetkę może przynieść dokładnie odwrotne skutki. Plan treningu interwałowego powinien być zaprojektowany przez wykwalifikowanego trenera, aby uniknąć kontuzji i innych nieprzyjemności. Treningi to tylko jedno z wielu narzędzi do doskonalenia siebie. Prawdziwe efekty gwarantuje tylko zaangażowanie i dobry plan treningu interwałowego!

Trening interwałowy i jego liczne zalety

Trening interwałowy nie wymaga wielogodzinnej jednostki treningowej i wykonywany nawet trzy razy w tygodniu szybko przyniesie pierwsze efekty. Najczęściej pojedyncze zajęcia trwają maksymalnie do około 25 minut. Trening ten będzie zatem idealny dla ludzi, którzy cenią sobie swój czas.

Jest to także wyjątkowo prosta forma aktywności. Nie musisz korzystać z wymyślnych maszyn ani robić salta lub stawać na głowie. Do osiągnięcia obranego celu wystarczą Ci umiejętności, które posiada większość siedmiolatków. Można je również wykonać w niemal każdym miejscu. Wystarczy kawałek obszaru, na którym wykonasz podstawowe ćwiczenia lub krótkie biegi. Nawet liczne modyfikacje i uzupełnienia treningu interwałowego o dodatkowe bodźce nie sprawią, że będziesz zmagał się z ćwiczeniami nieodpowiednimi dla początkującego sportowca.

Jeśli chcesz zmienić coś w twoim życiu i zaznać nowej aktywności fizycznej, to odezwij się do mnie! Wspólnie zaplanujemy twój pierwszy trening interwałowy w Krakowie, który bardzo cię zmęczy, ale pierwsze efekty pojawią się w okamgnieniu.

Skontaktuj się ze mną i umów na bezpłatny trening
516 027 394