Spinning – jak dobrze go wykonać?

Spinning – jak dobrze go wykonać?

Spinning to forma kolarstwa halowego, w której wykorzystuje się jazdę na rowerze stacjonarnym. Charakterystycznymi elementami tej formy treningu są dynamiczna muzyka oraz bodźce motywujące. Dzięki temu spinning, choć opiera się na wykonywaniu tych samych ruchów w tej samej scenerii, nie jest treningiem nużącym. Celem stworzenia tej formy aktywności fizycznej było znalezienie metody na sprawne i przyjemne spalanie tłuszczu oraz jednoczesne modelowanie dolnych partii ciała.

Przygotowania do treningu

Przed wejściem na salę treningową potrzebny jest nam odpowiedni strój i ekwipunek. Przewiewne ubranie, ręcznik oraz bidon z wodą to podstawa. Przed rozpoczęciem instruktor powinien dostosować ustawienia roweru do naszego wzrostu, wysokości bioder i obciążenia, jakie zależne jest od naszej kondycji. Osobisty trener z chęcią pokaże, jak wygląda prawidłowa postawa ciała w trakcie całej sesji treningowej. Warto zachować wyprostowane plecy, ponieważ automatycznie dochodzi wtedy do napięcia mięśnia prostego brzucha, który to odpowiada za tak zwany sześciopak. Stopy powinny być mocno i wygodnie ułożone na pedałach.

Sesja treningowa – na czym polega i jakiego wyboru można dokonać?

Spinning to ćwiczenia typowo aerobowe, nastawione na spalanie tkanki tłuszczowej. W tej formie treningu wprowadzono dodatkowo elementy treningu interwałowego, polegającego na przeplataniu wysokiej intensywności ćwiczeń z momentami odpoczynku. Udowodniono, że ćwiczenia interwałowe to najlepsza metoda pozbywania się tkanki tłuszczowej, która utrzymuje nasz metabolizm na podwyższonym poziomie nawet przez dobę od zakończenia treningu. Sesja treningowa spinningu trwa zazwyczaj godzinę. Na początek krótka rozgrzewka, która polega na powolnym pedałowaniu. Po kilku minutach włącza się energetyczna muzyka i tempo pedałowania wzrasta do osiągnięcia poziomu tętna wskazanego w danym rodzaju spinningu. Istnieje bowiem kilka poziomów tego treningu, które różnią się od siebie intensywnością, szybkością bicia serca oraz spodziewanymi efektami.

W zależności od danego cyklu, spinning może być nastawiony na maksymalne spalanie tkanki tłuszczowej, wzmacnianie mięśni i modelowanie sylwetki lub poprawę kondycji i wydolności organizmu. W trakcie zajęć, pozycja osób ćwiczących ulega ciągłym zmianom, raz jest to jazda na siedząco, innym razem na stojąco, tempo pedałowania rośnie i maleje, a uczestnicy mogą liczyć na ciągłe zagrzewanie do działania ze strony instruktora. Dodając do tego dynamiczną muzykę na pewno nie powiemy, że spinning jest nudny.

Skontaktuj się ze mną i umów na bezpłatny trening
516 027 394