Jak wybrać odpowiednie odważniki kettlebell?

Jak wybrać odpowiednie odważniki kettlebell?

Trening kettlebell to rodzaj treningu siłowego ze specjalnymi odważnikami, które pomagają w harmonijnym rozwoju całego ciała, w tym wzroście siły mięśni, poprawieniu gibkości i zmniejszeniu tkanki tłuszczowej. Kettlebell są lepsze od standardowych hantli lub sztang, ponieważ angażują do pracy nie tylko mięśnie ramion, ale wszystkie partie ciała. Jak jednak wybrać odpowiedni odważnik, by był odpowiedni dla nas podczas wszystkich typów ćwiczeń?

Trening tylko dla odważnych

Celem ćwiczeń z kettlebell nie jest uniesienie jak największego ciężaru, ale wykonanie największej liczby powtórzeń. Dlatego ketllebell o zrównoważonej wadze jest tym, czego szczególnie potrzebujemy na początku naszej przygody z tego rodzaju treningiem. Lepiej zacząć od lżejszych kettlebell, niż przesadzić z ciężarem, co może skutkować urazem i zniechęceniem do dalszych ćwiczeń. Wybór mniejszego obciążenia na starcie jest zalecany osobom po przebytych urazach lub o dość niskiej kondycji. Lżejsze kettlebell są również przeznaczone dla kobiet.

Od czego zależy wybór kettlebell?

Istnieje szereg czynników wpływających na wybór odpowiedniego odważnika. Oczywiście najlepiej jest przekonać się samemu, czy dany ciężar będzie dobry akurat dla nas. Kettlebell dobieramy zgodnie z poziomem kondycji oraz przeznaczeniem. Odważniki do górnych partii ciała powinny ważyć mniej niż te przeznaczone na nogi. Podobnie jest z ćwiczenia statycznymi, gdzie dany kettlebell musi być lżejsze od obciążnika stosowanego w ćwiczeniach dynamicznych. Z reguły średnioozaawansowanym kobietom poleca się odważniki o wadze 8 kilogramów, podczas gdy dla mężczyzn w tej samej grupie sprawnościowej jest to 12 kilogramów. Razem z polepszaniem się formy zwiększamy ciężar kettlebell. Możemy stworzyć optymalne dla naszego ciała zestawy, w których będą znajdować się trzy kettlebell, które kolejno różnią się od siebie o cztery kilogramy. Z ogólnych zaleceń wynika, że już na samym początku kupujemy przynajmniej dwa kettlebell: lżejszy dla górnych partii ciała i do ćwiczeń statycznych, a cięższy na nogi i do dynamicznych treningów.

Jak ćwiczyć z kettlebell?

Kettlebell jest na tyle uniwersalny, że można wykorzystywać go do bardzo prostych ćwiczeń, a uzyskane wyniki nas i tak usatysfakcjonują. Odważnik możemy więc wyciskać, podnosić, wykorzystywać podczas przysiadów i skłonów. Wspaniale nadaje się do ćwiczeń skupiających się na brzuchu, gdzie stosuje się go do dynamicznych wymachów na stojąco lub bardziej statycznych standardowych brzuszków.

Skontaktuj się ze mną i umów na bezpłatny trening
516 027 394