Czy warto wykonywać trening siłowy?

Czy warto wykonywać trening siłowy?

Trening siłowy jest tylko dla mężczyzn, kulturystów, osób z niską zawartością tłuszczu w ciele – te wszystkie przekonania są całkowicie błędne. Dobrze rozwinięty mięsień to nie tylko jędrniejsza sylwetka, ale także smukłość i większe zapotrzebowanie organizmu na kalorie. Korzyści z treningu siłowego jest wiele, niektóre z nich mają związek jedynie z wyglądem ciała, a inne wpływają również na nasze zdrowie i samopoczucie.

Dla schudnięcia tylko ćwiczenia aerobowe?

Pozbywanie się zbędnych zapasów tłuszczu w ciele najlepiej dokonuje się przez dietę redukcyjną, połączoną z regularną aktywnością fizyczną. W efektywnym treningu nie brakuje ćwiczeń wydolnościowych typu cardio, HIIT czy zwykły aerobik. Do tego wprowadza się elementy ćwiczeń siłowych, które rozwijają włókna mięśniowe. Budujący się mięsień skutkuje rosnącym zapotrzebowaniem na energię, czyli dostarczane do organizmu kalorie. Dbając o atletykę ciała palimy więc nagromadzony tłuszcz, a także ograniczamy rozwój kolejnych komórek lipidowych.

Kobieta a ćwiczenia siłowe

Wiele kobiet obawia się, że przez wizyty na siłowni ich sylwetka nabierze męskich proporcji. Jest to jednak niemożliwe, biorąc pod uwagę sposób, w jaki funkcjonuje gospodarka hormonalna kobiet i mężczyzn. Głównym hormonem odpowiadającym za przyrost mięśni jest testosteron, którego produkcja jest u pań o wiele mniejsza. W celu nabycia męskich kształtów, kobieta musiałaby przez kilka lat odbywać codziennie ciężkie i długie treningi siłowe. Tymczasem uzupełnienie zwykłych sesji treningowych kilkunastominutowymi ćwiczeniami z obciążeniem przyczyni się do podkreślenia kobiecej figury. W końcu smukła sylwetka zależy od wyrzeźbienia ładnych pośladków, płaskiego brzucha i smukłych ramion.

Kwestie zdrowia i dobrego humoru

Trening siłowy wzmacnia mięśnie i tym samym chroni ciało przed nabywaniem kontuzji. W trakcie wysiłku organizm potrzebuje więcej tlenu, którym nasyca komórki. Dobrze dotlenione tkanki są mniej podatne na występowanie stanów zapalnych i procesy starzenia. Regularne pobudzanie mięśni aktywizuje proces wydzielania hormonów szczęścia oraz redukuje stres, na który jesteśmy narażeni na co dzień. Efekty treningu siłowego są zazwyczaj dość szybko widoczne, co motywuje nas do dalszych ćwiczeń. Wykazano, że trening siłowy poprawia pracę układu krwionośnego poprzez redukowanie ilości złego cholesterolu i zmniejszanie ryzyka wystąpienia ataku serca.

Skontaktuj się ze mną i umów na bezpłatny trening
516 027 394