Burpees – ćwiczenie na odchudzanie

Burpees – ćwiczenie na odchudzanie

Burpees ćwiczy się w treningach odchudzających, podczas których efektywnie spalana jest tkanka tłuszczowa. Do tego modelują się mięśnie całej sylwetki. Burpees to jeden z cięższych elementów treningu, przyśpieszający tempo bicia serca. Gwałtowny – lecz kontrolowany – wysiłek procentuje lepiej niż przy innych ćwiczeniach, ponieważ burpees to tak naprawdę wypadkowa statycznych ćwiczeń połączonych dynamicznymi ruchami.

Burpees przy odchudzaniu

Regularne wykonywanie burpees niesie rozliczne korzyści połączone z odchudzaniem. Po pierwsze to prawdziwy pożeracz kalorii, dzięki któremu efektywnie pozbywamy się tkanki tłuszczowej. Kilka minut poświęconych na robienie burpees wykorzystuje więcej energii niż ta sama ilość biegania, a nawet pływania. Po drugie przy wykonywaniu tej sekwencji ćwiczeń aktywnie angażują się mięśnie ramion, nóg, brzucha, pośladków. Wzmacniając mięśnie, zwiększamy dzienne zapotrzebowanie organizmu na kalorie, bowiem mięsień potrzebuje więcej paliwa niż tłuszcz. Po trzecie zaś seria wykonanych burpees potrafi zmęczyć całe ciało. W związku z tym potrzebujemy więcej energii do regeneracji, która pobierana jest z zapasów lipidowych. Intensywny i krótki wysiłek to najlepsza droga do codziennego podkręcania metabolizmu, czyli przyśpieszenia tempa spalania kalorii.

Inne korzyści płynące z robienia burpees

Burpees to nie tylko lepsze wyniki w osiąganiu wymarzonej wagi. To także efektywna poprawa kondycji naszych mięśni, które umacniają się i wyszczuplają. Połączenie wyskoku, przysiadu oraz wypadu nogami w tył, to intensywna praca struktur mięśniowych pleców, brzucha, nóg i pośladków. Dzięki tylko jednemu ćwiczeniu efektywnie rzeźbimy praktycznie wszystkie partie naszej sylwetki. Angażowanie całego ciała oznacza także lepsze panowanie nad wykonywanymi przez nas ruchami podczas innych ćwiczeń. Burpees to podwyższenie wydolności organizmu. Gwałtownie podwyższone tempo bicia serca daje nam zastrzyk energii porównywalny do porannej kawy.

Burpees – jak się przygotować i jak wykonywać?

Przed przystąpieniem do robienia burpees najlepiej jest dobrze rozgrzać ciało w celu uniknięcia kontuzji czy nadwyrężenia mięśni. W bardzo dużym uproszczeniu ćwiczenie składa się z kilku etapów. Stojąc prosto opieramy ręce na ziemi, następnie robimy wyskok w tył do uzyskania pozycji typu deska. Teraz robimy pompkę i wracamy doskokiem do pozycji z pierwszego ruchu. Wstając robimy wyskok z uniesionymi do góry rękami. Gdy brak nam kondycji ćwiczymy wolno, jednak zwracamy uwagę na poprawne wykonanie tego ćwiczenia.

Skontaktuj się ze mną i umów na bezpłatny trening
516 027 394