Blog

Co to jest dług tlenowy?

Dług tlenowy – samo określenie tego zjawiska bardzo dobrze oddaje jego naturę. Dług tlenowy pojawia się bowiem wtedy, gdy organizm nie jest w stanie czerpać wystarczającej ilości tlenu z zewnątrz. Komórki zaczynają więc pobierać energię z reakcji beztlenowych. Ubocznym skutkiem takich reakcji jest wydzielanie się kwasu mlekowego, głównego winowajcy boleści mięśni, czyli tak zwanych zakwasów.

Burpees – ćwiczenie na odchudzanie

Burpees ćwiczy się w treningach odchudzających, podczas których efektywnie spalana jest tkanka tłuszczowa. Do tego modelują się mięśnie całej sylwetki. Burpees to jeden z cięższych elementów treningu, przyśpieszający tempo bicia serca. Gwałtowny – lecz kontrolowany – wysiłek procentuje lepiej niż przy innych ćwiczeniach, ponieważ burpees to tak naprawdę wypadkowa statycznych ćwiczeń połączonych dynamicznymi ruchami.

Na czym polega wyzwanie plank?

Plank to nazwa popularnego ćwiczenia statycznego, dającego świetne efekty w poprawie rzeźby całego ciała. Wszystko opiera się na wzmożonym napięciu wielorakich mięśni w naszym ciele, co wzmacnia różne partie naszej sylwetki. Łącząc ćwiczenie plank z dietą i treningami aerobowymi znacząco poprawiamy estetykę naszej sylwetki, uwypuklając przy tym mięśnie brzucha. Ważne, aby codziennie pracować na uzyskiwanymi wynikami i polepszać wydolność organizmu. Możemy sobie w tym pomóc, uczestnicząc na przykład w treningowych wyzwaniach.

Plank – jakie daje efekty?

Plank, czyli z angielskiego deska, to ćwiczenie, które stosujemy przede wszystkim do poprawienia wyglądu brzucha. Jednak przy wykonywaniu tak zwanej deski angażujemy o wiele więcej mięśni, w tym ramiona, nogi oraz plecy – są one napinane do granic możliwości, dlatego nawet jedna minuta tego ćwiczenia codziennie jest w stanie dać nam oczekiwane efekty. Nie jest to jedynie powierzchowne rzeźbienie mięśni, albowiem do pracy zostają włączone mięśnie głębokie grzbietu oraz brzucha. Odpowiadają one za utrzymanie stabilnej postawy, niezbędnej do poprawnego wykonywania ćwiczeń na inne partie ciała.

Jak prawidłowo wykonać martwy ciąg?

Martwy ciąg to świetne ćwiczenie na rozbudowę całej muskulatury, biorąc pod uwagę liczbę mięśni, które w nim angażujemy. Choć z pozoru wydaje się ćwiczeniem opartym na dość jednostajnym ruchu, to możemy urozmaicać go na wiele sposobów – zmieniać sposób uchwytu, zakres pracy nóg lub rodzaj podnoszonych ciężarów. Jednak istnieją pewne stałe zasady, których przestrzegamy, by nie nabawić się kontuzji. Jest to przede wszystkim prawidłowa postawa i napinanie odpowiednich partii mięśniowych.

Jak wybrać odpowiednie odważniki kettlebell?

Trening kettlebell to rodzaj treningu siłowego ze specjalnymi odważnikami, które pomagają w harmonijnym rozwoju całego ciała, w tym wzroście siły mięśni, poprawieniu gibkości i zmniejszeniu tkanki tłuszczowej. Kettlebell są lepsze od standardowych hantli lub sztang, ponieważ angażują do pracy nie tylko mięśnie ramion, ale wszystkie partie ciała. Jak jednak wybrać odpowiedni odważnik, by był odpowiedni dla nas podczas wszystkich typów ćwiczeń?

Czym jest przetrenowanie?

Każdy organizm wymaga odpowiedniego odpoczynku pomiędzy treningami. Jeżeli wykonujemy intensywne treningi w krótkich odstępach czasowych, to jesteśmy narażeni na odczuwalne symptomy przetrenowania. Regeneracja organizmu nie polega bowiem jedynie na zapewnieniu odpowiedniej dawki snu, lecz uzupełnieniu zapasów glikogenu oraz nawodnienia ciała. Odpoczynku potrzebują nie tylko nasze mięśnie, ale również psychika, byśmy mieli motywację i chęć do ćwiczeń.

Na czym polega deload?

Nie ma postępów w uprawianiu sportu bez odpowiedniej regeneracji organizmu. Nawet jeśli mamy siły i chęci, to nasze mięśnie i układ nerwowy muszą odpoczywać. To właśnie deload jest okresem, w którym dajemy sobie nieco luzu podczas treningu. Deload trwa zazwyczaj tydzień i jest odpowiednio wkomponowany w treningową rozpiskę.

Skontaktuj się ze mną i umów na bezpłatny trening
516 027 394